Vydělávají nepřiznanou reklamou. Influenceři ovlivňují hlavně děti, varuje expertka

Časům, kdy děti ovlivňovali slavní zpěváci a herci, dávno odzvonilo. Teď jsou jejich největšími vzory youtubeři a blogeři. Ti do svých příspěvků na sociálních sítích vkládají neoznačenou reklamu nebo sponzorovaný obsah. Kromě značkového oblečení, her a elektroniky jsou to také tabákové výrobky, alkohol a někdy dokonce i plastické operace. Výzkumníci z Univerzity Karlovy upozorňují, že bez nápovědy rozpozná reklamu pouze jedno dítě z deseti. Šedesát procent rodičů potvrdilo, že jejich potomky influenceři ovlivňují a že děti chtějí zboží a služby, které propagují, koupit.

https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/608275/vydelavaji-nepriznanou-reklamou-influenceri-ovlivnuji-hlavne-deti-varuje-expertka.html